enmiljon tankar som snurrar


Jag vet inte längre vad det är. Hur jag känner mig liksom. Tror att jag är modig. Vilket jag kanske är ibland. Men just nu insåg jag att jag nog är lite rädd. Men mest arg. Fruktansvärt arg. Det är orättvist, det vet alla. Många har sagt det, påpekat det, den där orättvisan. Men inget har nog riktigt förändrats. Jag börjar inse lite mer. Det är eller det liksom känns inte okej. Sedan förstår jag att det egentligen inte finns något att vara arg över. Det är bara bortkastad energi. Men jag kan ändå bli så fruktansvärt arg. Jag är arg ganska ofta nu för tiden. Det är mycket som cirkulerar runt i mitt huvud. Det är mycket som jag hakar upp mig på. Allt mellan himmel och jord som man brukar säga. Jag är ganska dålig på att tala om för andra hur jag egentligen mår. Gissar på att alla har sina hemligheter. Ibland kan min tankar skena iväg. Så om kvällarna när jag ligger med min vardags ångest. (inte alltid stora problem, kan ju vara mina ilandsproblem.) När jag ligger där i mörkret och tänker kan jag ibland känna stress. Speciellt om det är skola dagen efter. Då kan jag nästan försöka tvinga mig till att somna, för jag vet att jag kommer inte orka upp om jag somnar allt för sent. Men det är inte alltid så lätt att somna om man har enmiljon tankar som snurrar.
 

Kommentarer
Postat av: sanny

emma du är världens vackraste och underbaraste person, bara så du vet.

2012-08-30 @ 14:12:33
URL: http://sannyastrom.devote.se
Postat av: J U S T G A L A X E

Finaste du<3 Just nu har jag en fototävling på bloggen där du kan vinna en värdecheck hos tvspelsweb.se för 200kr. Det skulle vara jättekul om du var med! Länk: http://justgalaxe.blogg.se/2012/september/fototavling-vinn-200-kr-pa-tvspelswebse.html#comment Ha det bäst! :)

2012-09-02 @ 17:43:28
URL: http://justgalaxe.blogg.se
Postat av: Malin

Känner verkligen igen mig. Ibland flyger tankarna bara iväg och allt känns bara jättejobbigt. Jag brukar skriva ner det någonstans, då känns det i alla fall lite bättre.
Förresten så borde vi fotografera någon dag!

Svar: jag med, har en fin liten bok där jag skriver ibland!! Håller verkligen med, det måste ske pronto vad säger du om en liten söndags tur i skogen eller något?
Emma

2012-10-07 @ 00:14:20
URL: http://www.malinforsgren.blogg.se

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0