this is kind of ghetto'

Blider från ett besök på lyckselse djurpark för ett tag sedan. Vi hälsar och klappar på den lilla geten!

en liten stuga vid skäret

Nu är jag hemma! Det är rikigt befriande att få vara omringad av sina egna grejor och inte minst att få somna i sin egen säng. Sitter i vardagsrummet nu och mitt på golvet ligger min resväska som väntar på att packas upp. Det är egentligen lika bra att packa upp den men tänkte bara skriva några rader om min semster.

Vi bilade ner till Gävle hela familjen och först åkte vi till min farmor. Där vankades släktträff och annat mysigt! Ett besök till ikea vart också av där och jag köpte både det ena och det andra. På tisdag morgonen tog vi tåget in till Stockholm. Där gick vi på gröna lund, upptäckte staden, gick på museum, shoppade, åkte färja och såklart besökte gamla staden. På fredagen tog vi tåget tillbaka in till Gävle och på lördagen därpå vart det släktträff igen. Fast hos farfar denna gång. Efter det åkte vi på kvällen in till min farmors stuga igen, där sov vi. Dagen efter skulle massa packas ihop allt från resväskor och ikeavaror. När det var gjort sa vi farväl till farmors stuga. Sedan bar det av till farfars stuga, Norrsundet. En liten stuga vi skäret, där allt känns perfekt. Vi hade en fin dag där och på kvällen vart det en åktur med allesammens i motorbåten. Jag ska bo vid havet när jag blir stor eller åtminstone ha en liten sommarstuga vid skäret, med röda små knutar. Åh, det är en fin dröm det. Denna morgon vaknade jag av havet och solen. Jag sprang ut på en tur i sommaren och efter det åt jag en dunderfrulle i morgonsolen. Sedan var det dags att bege sig hem. Till vårt hem. Nu skulle vi säga hejdå till farfars stuga, men också mamma. Min mamma ser jag igen om nio dagar. Hon ska till Frankrike. Nu är jag hemma. Det känns bra, härlig, underbart.

Grämmers the movies

Två underbara äventyr med mina fantasktiska vänner. Nummer tre står på tur. Båda filmerna är gjorda av denna otroligt duktiga och fina vän. Granbergsträsk är en fin plats på denna oändligt stora jord. Åk dit om du har vägarna förbi, så får du se det med dina egna ögon!

Drar söder ut

Nu ska jag iväg på en ungefär åttatimmars bilfärd söder ut. Ska hälsa på både farmor och farfar som bor i staden Gälve. Sedan ska jag också på ett besök i huvudstaden med min familj. Bo på hotell, shoppa, gå på Gröna Lund - leva livet! Ska bli fint att träffa släkt också. Hoppas på bra väder och en härlig resa. Tillbaka om lite mer än en vecka. Massor av pussar och kramar!

vi tog cykel på en zväng

Kommer nästan bara upp bilder på mig här nuförtiden men bättre än inga bilder alls! Nu så ska jag alldeles precis snart sätta mig på cykeln och fara mot ica kvantum på nya äventyr! Det skulle man kunna samanfatta jag ska möta upp mina fina flickor och införskaffa lite nyttigheter. Det i sin tur skulle man också kunna sammanfatta nu blir det gotta med brudsen. Whatever ica ftw!

idag har det regnat

Sommarloven är faktiskt bra härliga. Men ibland blir jag lite yr av denna dos av lycka och ibland blir jag frustrerad över dessa tankar som jag inte kan lägga undan. Många tankar snurrar runt och mycket man inte hinner ta tag i när vardagen rullar för fullt, går inte längre att undvika. Jag har en anteckningsbok, dagbok eller vad man ska kalla det. Jag vill så gärna skriva i den. Några meningar, några få ord. Men det gör jag aldrig. Skriva ner alla dessa tankar som jag inte bara vill gömma i mitt huvud. Jag är otroligt glad och lycklig. Livet är fint. Men jag har fortfarande massa frågetecken och massa känslor som rör sig i mitt huvud. Då känns fint att kunna skriva allt detta precis här istället. Det är kanske samma sak som att sätta sig och skriva i den där dagboken. Men jag är rädd för att jag ska börja fel. Detta inlägg kan jag radera och redigera om jag skulle vilja. Såklart att jag också skulle kunna riva ut den där sidan ur dagboken också, men det skulle jag inte vilja. Dessa tankar kan komma upp i mina tankebanor en regnig sommarkväll som just denna.

Såklart redigerade jag det här inlägget.

min lilla vardag

Lite bilder från min vardag. Dessa är tagna med instagram, där jag även heter emmafelica - follow!

but i know how i feel about you now.

Bilder på min nya frisyr! Trivs riktigt bra faktiskt, även fast jag klippt bort en hel del. Just nu sitter jag och tittar på wild child med malin. Åh, bästa filmen någonsin. Seriöst den är en riktigt favorit. Nu ska jag iallafall forstätta att kolla på filmen, vi hörs senare.

plommon, kakor och mysiga filtar.

Igår kväll drog jag ner till älven och hade en mysig picknik med malin och amanda. Vi hade med oss lite kakor, plommon och filtar. Jag hade på min nya skjorta som jag fyndade för 150kr på moniks rea. Jag tycker den är hemskt söt. Sedan hade jag en fiskbensfläta i mitt hår, fint. Nu är jag påväg in till stan med mamma och ikväll blir det bio!

Don't make me bring you back to the start

Den varma sommardag har jag faktiskt klippt mig. Har bestämt mig för att klicka en blid imorgon och vissa er en blid. Så då får ni se det! Själv är jag nöjd, men går omkring och säger "jag har så kort hår" stup i kvarten. Egentligen är det inte så kort, men har klippt bort minst en decimeter och är alltså ovan med denna längd. Nu ska jag se film och sedan blir det god natt för min del..

we took the train and end up somewhere

En ganska så ny inhandlad tröja från bikbok. Förra helgen åkte jag Amanda och Malin till Amandas mormor. Hon bor utanför Skelefteå i en liten "by" som heter Granbergsträsk. Så vi åkte med tåg dit och hade det hemskt trevligt. Kom hem i torsdags och sedan dess har jag varit hemma och haft det gott. Bilder från Granbergsträsk aka Grämmers kommer mina vänner. Nu får ni lite uppdatering iallafall, kramkram!

i find happiness in the simplest of things

Köpte en ny bandeau i fredags. Den kommer från bikbok och kostade 129:- Gillar den skarpt eftersom att det är praktiskt när man vill undvika fula bh-band. Spetsen är också ett plus i kanten eftersom är riktigt fint med spets! Nu ska jag ta och fika en god frukost och göra något bra av denna sommardag.