en liten stuga vid skäret

Nu är jag hemma! Det är rikigt befriande att få vara omringad av sina egna grejor och inte minst att få somna i sin egen säng. Sitter i vardagsrummet nu och mitt på golvet ligger min resväska som väntar på att packas upp. Det är egentligen lika bra att packa upp den men tänkte bara skriva några rader om min semster.

Vi bilade ner till Gävle hela familjen och först åkte vi till min farmor. Där vankades släktträff och annat mysigt! Ett besök till ikea vart också av där och jag köpte både det ena och det andra. På tisdag morgonen tog vi tåget in till Stockholm. Där gick vi på gröna lund, upptäckte staden, gick på museum, shoppade, åkte färja och såklart besökte gamla staden. På fredagen tog vi tåget tillbaka in till Gävle och på lördagen därpå vart det släktträff igen. Fast hos farfar denna gång. Efter det åkte vi på kvällen in till min farmors stuga igen, där sov vi. Dagen efter skulle massa packas ihop allt från resväskor och ikeavaror. När det var gjort sa vi farväl till farmors stuga. Sedan bar det av till farfars stuga, Norrsundet. En liten stuga vi skäret, där allt känns perfekt. Vi hade en fin dag där och på kvällen vart det en åktur med allesammens i motorbåten. Jag ska bo vid havet när jag blir stor eller åtminstone ha en liten sommarstuga vid skäret, med röda små knutar. Åh, det är en fin dröm det. Denna morgon vaknade jag av havet och solen. Jag sprang ut på en tur i sommaren och efter det åt jag en dunderfrulle i morgonsolen. Sedan var det dags att bege sig hem. Till vårt hem. Nu skulle vi säga hejdå till farfars stuga, men också mamma. Min mamma ser jag igen om nio dagar. Hon ska till Frankrike. Nu är jag hemma. Det känns bra, härlig, underbart.

Kommentarer

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0