tomorrow is comming closer

 
Idag har min bror fyllt 12 och det är även som ni säkert är medvetna om 1:a advent! Har iallafall haft en riktigt fin dag. Började med att jag blev väckt vid halv nio av mamma för att vi skulle sjunga för William. Sedan kollade hela familjen på julkalendern (och jag tycker faktiskt den verkar bra hittills!!) och de var himla myyys! Efter det skjutsade pappa mamma till flyget hon åker till italien och är borta en vecka. Och det roliga med det är att hon tycker det känns jobbigt att åka iväg. Hmmm, skulle gärna byta!! Själv är man kvar i Västerbotten för att plugga och gå i skolan, och pulsa fram genom tre meters djup snö och dessa mörka kalla vardagseftermiddagar. Låter ganska trevligt eller va säger ni? :-) Min kusin lämnade också sverige igår för att besöka och åka runt i thailand på obestämd tid.. Jag vill också resa ut i vida världen! Längtar verkligen efter att få ta studenten och bara sticka iväg. Upptäcka världen, göra massor av resor, jobba utomlands, ja listan fortsätter. Jag tror ändå att jag ska sikta på att ha ett internationellt jobb när jag blir stor. Skulle lätt kunna tänka mig att resor liksom ingick i mitt arbete. London på måndagen, Milano på tisdagen, Berlin på onsdagen, New York på torsdagen, Paris på fredagen och sedan åker jag hem till Sverige över fredag och lördagen för att besöka min familj över helgen. Sedan när jag blir äldre och förhoppningsvis kommer vilja skaffa familj och liksom blida ett liv med någon, kanske jag bosätter mig i Sverige eller någon annanstans där jag tycks trivas lika bra som i vårat jävligt fantastiska land. (ursäkta uttrycket men Sverige är bra fantastiskt om man tänker efter) Och då kanske jag nöjer mig med att resa några gånger per halvår. Framtidsdrömmar, suck. Jag får aldrig nog!! Men jag tycker att det är fantastiskt att ha mål, drömmar och ambitioner. Det kan man aldrig få för lite av.

Kommentarer

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0