årstid - sommar

På sommaren - njuter jag av värmen, solar jag, badar jag, äter jag massor av frukt, käkar jag glass, har jag picknick, shoppar jag, träffar jag släkt och vänner, äter jag god mat, sitter jag alldeles för mycket vid datorn, myser jag med film och serier när det regnar, tänker jag på hur bra livet är utan plugg, reser jag oftast, fotograferar jag, läser jag (ibland), tränar jag (ibland), går jag på bio, cyklar jag runt och sedan glömmer jag bort vilken dag i veckan det är.
 
En till rolig grej om sommarn: När man väl fått sommarlov, är jag så less på skolan och tänker att jag kommer aldrig börja tagga, längta, tycka det är kul att få börja sedan igen till hösten. Men då är det en del av mig som alltid börjar tycka att det ska bli lite roligt att få börja skolan igen när det närmar sig. Hur jag än försöker påminna mig själv hur fruktanvansvärt drygt det är att gå i skolan, plugg osv.. börjar jag ändå tagga till veckan innan skolan börjar. Egentligen är det ju positivt, då är man driven när skolan börjar liksom. Men det där dalar liksom ut och det första provet kanske man satsar på, men de resterande 75tusen prov under terminen - då börjar jag oftast bara plugga kvällen innan.

Kommentarer

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0