r/h

 
 

Jag reser och reser men kommer alltid tillbaks med universums största bagage

Kom hem från Kreta för över två veckor sedan och öppnade bildarkivet först idag. Och det är först nu som jag också inser hur mycket jag längtar tillbaka. Älskar verkligen att resa och vara utomlands. Man får bli så himla påmind om hur fantastiskt det är med olika kulturer, en flykt från vardagen och inte minst ett äventyr. Under dessa två veckor som gått har jag jobbat, jobbat och jobbat. Nästan ihjäl mig faktiskt och inte för att jag tjänar så bra då jag endast är 17 år och lönerna för kommunjobbet är usel. Men, men det är alltid något. Jag lyckades alltså blanda ihop veckorna denna sommar och tog på mig två deltidsjobb i två veckors (egentligen tre veckors) tid. Men nästa vecka jobbar jag endast 7h per dag!! Rena heaven just nu faktiskt. Jag vet inte om jag skrivit ut det tidigare (??) men jobbar iallafall på en herrgård (via kommunen) och påriktigt living on the edge när jag klättrar i slänter, kör röjsåg, plöjer åkrar, ränsar ogärs och får bränesle sår ca överallt samt blir myggbiten som faen. Men jag kommer absolut ta med mig mycket från detta jobb, typ vore nice att jobba i ett bekvämt mysigt kontor då och då hahah.. Ikväll jobbar jag iallafall mitt sista pass denna sommar som jordgubbsförsäljare och de känns faktiskt väldigt skönt! Och när denna arbetsvecka tagit slut och jag går på helg väntar ca 3 veckors ledighet innan skolan börjar!! Fyfarao vad jag kommer njuta. Vi hörs!

RSS 2.0