Midsommar


Igår var det midsommarafton! Det firades med ett gäng härliga männsikor och måste säga att kvällen vart riktigt lyckad trots allt. Käkade middag med ett gäng brudar och vi slängde ihop en spontan sommarsallad med typ jordgubbar och melon som huvudingredienserna, men de vart himla gott ändå. Och som tur var hade vi lite chips som funkade bara bra som middagsmat. Idag mår jag som förtjänat antar jag, men det är inge fel med det. Ikväll ska jag ut och äventyra lite i stan med två vänner. Hoppas hoppas affärerna håller öppet idag ändå!? För då ska de inhandlas massa glass och godis. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen väntar middag med familjen & mormor och morfar. Vi hörs!

kungshagen

Här får ni ett gäng härliga bilder från Nyköping. Imorgon är jag ledig från jobbet och det firas med bio och en eventuell middag på stan, tagg!! Nu är det även mindre än två veckor tills jag åker till Kreta, längtar så. Idag blåste det rejält mycket, så frös inte lite på jobbet kan jag säga. Nästa torsdag sätter jag iallafall mig äntligen på ett plan mot varmare breddgrader. Ska verkligen bli så skönt, >words can't describe the feels<
 

Nyttigare kost


Har i allt för många dagar både efter och före skolavslutningen haft en oregelbunden och onyttig kost. Och idag hade jag tänkt att andra på den. Åtminstone dra ner på mitt ogynnesätande och byta ut det mot nyttigare mat, vilket jag inte direkt kommer må sämre av. Mamma fick en juciepress i morsdags present och de blir himla gott faktiskt! Vi gjorde nyss en annanasjucie som vart så himla god. Idag tar jag även upp träningen igen. Men först lite soltid på altanen med boken "För eller senare exploderar jag". 

Slaget om midgård

Bild från någon sommarträning förra sommaren
Idag skulle det kronas en vinnar i slaget om midgård på nolia. Mitt lag lyckades ta sig ända till final och för tredje året i rad vann musikarna! Det var faktiskt stört kul, trots att jag senaste spelade fotboll i trean. Msk 2003-2007 mina stjärnår. Gick det ändå helt ok! Ikväll ska jag åka på byggträning inför en uppvisning vid en Holmsund/Obbola match. Det lär bli kul! Himla roligt att folk börjat uppmärksam vår sport ändå. (kanske varit svårt att undgå dock när vi varit med i de flesta tidningar i samband med RM) men det är verkligen roligt, ångrar aldrig att jag valde att börja i cheerleading. Det är så roligt med variationen av gymnastik, akrobatik, hopp (avancerade hopp), bygg mm. och man behöver verkligen inte var proffs när man börjar. Kunde knapp hjula när jag började för ca 2år sedan. 


det är nära nu

bbys'
Efter skolan som var en relativ kort och lugn dag drog jag in till stan och mötte upp Sanny och Amanda. Vi satt och chillade och glassade (lol bra joke där, pga dom käkade glass) i solen ett tag. Vädret atm im loving it!! Om 8 dagar får vi sommarlov också, som pricken över i:et. Iallafall efter ett tag skulle jag och Amanda åka på en klass/häng/grej i vänortsparken då det är en kille som slutar i vår klass till hösten. Sad, sad kommer sakna honom! Vi hade iallafall fixat ett litet suprise häng åt honom och de hela vart väldigt lyckat! (..förutom de faktum att jag och Amanda blev en halv timme sena.. då det bl.a. uppstod lite komplikationer när vi skulle köpa mat) Hursom helst nu sitter jag här och i min säng och laddade precis in lite pics från dagen. Kände bara för att dela med mig! Har btw typ 800 + bilder från RM/SM som jag ska försöka redigera inom en snar framtid!! Men nu ska jag ta mitt pick och pack och bege mig till Amanda, jag sover där ikväll. Spontana sleepovers in me heart forever.
En bild från klasshänget.

RSS 2.0