enmiljon tankar som snurrar


Jag vet inte längre vad det är. Hur jag känner mig liksom. Tror att jag är modig. Vilket jag kanske är ibland. Men just nu insåg jag att jag nog är lite rädd. Men mest arg. Fruktansvärt arg. Det är orättvist, det vet alla. Många har sagt det, påpekat det, den där orättvisan. Men inget har nog riktigt förändrats. Jag börjar inse lite mer. Det är eller det liksom känns inte okej. Sedan förstår jag att det egentligen inte finns något att vara arg över. Det är bara bortkastad energi. Men jag kan ändå bli så fruktansvärt arg. Jag är arg ganska ofta nu för tiden. Det är mycket som cirkulerar runt i mitt huvud. Det är mycket som jag hakar upp mig på. Allt mellan himmel och jord som man brukar säga. Jag är ganska dålig på att tala om för andra hur jag egentligen mår. Gissar på att alla har sina hemligheter. Ibland kan min tankar skena iväg. Så om kvällarna när jag ligger med min vardags ångest. (inte alltid stora problem, kan ju vara mina ilandsproblem.) När jag ligger där i mörkret och tänker kan jag ibland känna stress. Speciellt om det är skola dagen efter. Då kan jag nästan försöka tvinga mig till att somna, för jag vet att jag kommer inte orka upp om jag somnar allt för sent. Men det är inte alltid så lätt att somna om man har enmiljon tankar som snurrar.
 

lycktan som hänger vid mitt fönster

En av dom drygaste dagarna i veckan är nog onsdagar fyra lektioner innan lunch. Först slöjd och det kan faktiskt vara kul när man har en idé och verkligen kommer igång med den. Men sedan börjar krigandet - No, So och slutligen matte. Kan ju säga att man är något slut på matte-timmen. Fick nästan inget gjort idag några få tal. Onödigt nu måste jag ta igen det. Så resten av onsdagen den 29:e augusti kommer jag spendera vid matte och no boken. Det känns så himla lockande att sätta på en serie och bara ta det lungt. (vilket jag iochförsig gjort ända sedan jag kom hem från skolan, men..) Men vi får se hur det blir. Först på tur väntar middag och sedan läxor. Men det blir nog bra.
 

Everybody needs inspiration

Duckface ftw. Men hola amigos! Nu är helgen slut. Bara borta sådär liksom. Nu ska jag äntligen lägga mig och läsa boken under täcket. Har varit ute på en tur i regnet och precis duschat. Så nu blir det riktigt skönt att sova. Vi hörs, god natt fina.

some indie record that's much cooler than mine

Mitt inköp från cubus/sundsvall. Det blev denna snygga leopardsjal. Jag gillar den verkligen, ett bra köp alltså!

vart jag än går har jag med mig dig

Har passat min lilla syster cornelia idag när mamma har jobbat, pappa har varit på dykarkurs och william/bror har varit hos mormor och morfar. Vi har sett på nickelodeon, ätit nudlar, god frulle, hoppat studsmatta, lyssnat på hög musik och dansat runt, plockat bär i trädgården, pratat lite hemlisar. Har haft det bra helt enkelt! När pappa och cornelia sedan åkte iväg för att hämta william, tog jag tag i lite saker. Dvs piffat upp mina dr.martens som var slitna och smutsiga, pysslat på rummet och fotograferat lite. Nu ska jag äta middag, ses!

den farliga leken

Kände för att skirva ner lite mer idag. Denna dag har mest beståt av inget alls och en massa tankar. Fyndat på kvantum 4 tuggumi paket för 30 svenska riksdaler. Kaaap! Har satt ihop en möbel som jag köpte på ikea igår, fixat på rummet. Men är dock inte klar med allt. Har varit så långsam idag. Lyssnat på Mari Jungstedts roman "den farliga leken" på ljudbok. Den måste jag faktiskt tipsa om. Har verkligen fastnat i den nu, så spännande! Sedan har jag mest ätit lite godis och glass i skål med päron och jordgubbs-smak. Alltid roligt med någon ny smakkombination liksom. Det har blivit mycket gott. Men det är lördag och helg. YOLO.

där finns inga känslor, vet du vars jag menar

Goder afton. Igår tog jag ledigt från skolan, för att åka iväg till sundsvall över dagen med min mamma. Vi åkte dit med ikea som mål. Där jag inhandlade lite saker diversa möbler till mitt rum och sedan gick och kollade lite i köpcentrumet bredvid. Det hete birsta city för er som undrar och det passade mig perfekt när mina favorit affärer låg tätt intill varandra. Olyckligtsvis varade min drömvistelse där sålänge eftersom att vi gått på ikea ända fram till middagstid hade jag bara en stund efter middagen att kolla. Men det gjorde inte så mycket för det var så härligt att bara få vandra omkring där med en waynes frappe i handen. Plus att jag hittade iallafall en jättefin sak från cubus som ni säkert får se senare.

the sound of rain

Idag när jag cyklade hem från skolan öste regnet ner, så jag var alldeles dyngsur när jag kom hem. Inte särskilt trevligt om man säger så. Har iallafall inte gjort mycket alls sedan dess. Kollat lite bloggar, käkat lite middag och plockade faktiskt nyss fram symaskinen. Jag och mamma ska lappa ihop lite kläder. Nu har det slutat regna men det är ju himla mysigt när det är så här lite grått och regnigt och man bara kan sitta inne och mysa med en bok. Nu ska jag fortsätta med lappandet och syandet.

21.55

God kväll på er. Första dagen i nian funkade iallafall. Det var inte så särskillt jobbigt eftersom vi bara gick mellan 08.30-12 och då hade vi lite genom gång och lunch typ. Men det blir nog värre. Hah, känner mig positiv. Efter lunch drog jag mig ner till staden med tea. Fick med mig en ganska enkel svart kofta och två ringar - som ni ser på bilden till höger! Den andra bilden är på ett fint fotografi som jag köpte på min stockholmresa.

My mouth is frozen so I can’t even speak

Tre bilder från en outfit i Stockholm. Godmorgon på er! Nu ska jag ta och få i mig lite frulle och sedan blir det att rulla iväg till skolan. Hoppas vi får sluta tidigt! Ska in till stan sedan med min käre vän tea. Men vi hörs nog när jag kommer hem ikväll. Kram på er allihop, ha en kanon fin dag också.

glory days to come

Sista dagen på sommarlovet. Det känns som om det nyss började. Tiden går fort. Och imorgon börjar man nian. Förstår ni nian? Det känns sjukt om något. Jag har plötsligt blivit så här stor. Men det pirrar i hela kroppen för snart har jag säkert gått ut gymnasiet och då väntar världen på mig. Min planer är drömmande och lite galna. Som det ska vara då. Det blir nog helt perfekt. Nu ska jag njuta av det sista året på grubbeskolan med min underbara klass. Så klart känns sjukt jobbigt med skolan och då är det pluggångesten jag menar. Då är det tur att man går i en klass med så sköna människor. Nu ska jag läsa och sova, tidigt imorgon.

korten på bordet

Haft ett par underbara sommardagar så här i slutet av det härliga sommarlovet. Prisvärda dagar kan jag lova. Så här mitt i natten kan jag fastna med att redigera bilder. Det gjorde jag nu. Nu ska jag krypa ner under täcket och sova. Kanske får jag turen att drömma om något fantastiskt äventyr. Hoppas,hoppas. God natt.

det blir bättre även fast det är kaos

Har faktiskt kommit igång bra med mitt rum nu! Har bara en vägg kvar att måla sedan har jag målat klart. Puh, att måla är inte min favorit syssla. Tur att man har en sådan snell pappa som hjälper till. Men snart så kommer det iallafall vara helt vitt. Perfekto! Nu ska jag ladda in bilderna från stockholm resan. Blir att redigera kvällen lång om inga andra planer dyker upp då. Förhoppningsvis kommer det upp lite bilder här också. Update: blev inga bilder idag sommnade i sommar atmosfären istället.

the dark fills the skies in

Har precis städat lite i köket. Fikat lite grann, och nu väntar gossip girl. Mysfaktorn tickar på. Jag måste bara skriva av mig här nu. Skolan börjar om lite mer än två veckor. Otroligt vad tiden går fort. Speciellt på sommaren. Lovet började ju nyss. Ska iallafall ta vara på den hära sista tiden och njuta av sommaren. Underbara gröna årstid.

soliga dagar det var inte många

Jag känner mig lite allmänt less. Det har sommarlovet har varit fint. Men jag har varit seg och trög hela tiden. Dom soliga dagarna har jag slössat på. Vilket är riktigt dåligt. Jag vet inte varför jag har varit så här trött och lat. Men det är nog bara så att jag har varit riktigt trött och lat. That's it bro. Later buddies!

Where the Fence is Low

William är 10år, han fyller 11 den första december. Han är stilig, min fina lillebror. ♥

it feels like summer here - at times.

Gårkvällen var ganska underbar. Jag hängde i teas lilla uthus med henne och julia. Vi satt där med varsin kopp varmchoklad och pratade om allt från himmel och jord tills klockan var efter mitt i natten. Idag har jag besökt paradiset med min pappa, syster och bror. Bror tog med sin en kompis också. Jag blev less och alldeles för trött efter halva dagen ungefär. Vilket var lite tråkigt, men jag liksom hade ingen lust att bada någe mer. Så jag checkade iallafall ut och gick iväg till en underbar galleria som de har i Övik. Men när jag väl kom in i gallerian upptäckte jag hur trött jag egentligen var. Slog mig ner på ett fik resten av dagen. Det var mysigt. Påvägen hem läste jag revolt i bilen och lyssnade på underbar musik - det var ännu mysigare. Nu ska jag krypa ner under täcket och se film - det kommer att vara mysigast.

so hold on, wait until that long sun

Ben Howard kan rädda mig ibland.

det känns såhär exakt varje gång när mina tankar snurrar runt långt bortom denna atmosfär. när jag ångrar den jag är och tänker exakt hur jag ska vara för att det ska bli bra igen

This world can be mad at times,

But eventually you’ll realize that it is you who made your world. It is you who decide how you want your world to be like and most importantly... It is you who chooses whom you want to be. And hey do you want do know what the best part is? It does not really matter when you realize this, because when you do. You can fix it. No matter what. You will go out and do the right thing in your own mad, crazy and perfect world. In the and it will just be perfect. And truly, that is what really matters. So don’t be afraid of tomorrow, because i'm sure that tomorrow actually is afraid of you.

/E


RSS 2.0