Idag




Måndag igen. Är extra slö i skallen en dag som denna efter Open helgen. Hade det iallafall riktigt bra! På idrotten hade vi hinderbana brännboll vilket var så sjukt jobbigt att det nästan var så att man ville lägga av. Tror det nog till större delen berodde på att jag tog ut mig lite för hårt då jag tänkte att de skulle vara rena barnleken, lol. Men annars har dagen varit helt ok, musikteori med Erik gotta love'em lessons, engelska med bästa Anderz (lol me and med teatcher), vanligt klassråd och sedan super sånglektion på det! På tal om sånglektioner, känner verkligen hur jag utvecklats det senaste halvåret och det är så kul. Det är ju så att man växer med rösten ju äldre man blir, men har verkligen fått den bättre teknik vilket är himla roligt.

äntligen som jag väntat (igen)

..så fruktansvärt skönt!!

Japp








Snö hände. Sedan blev det fredag och jag bowlade med familjen. Ridning idag vilket gick bra, det var härligt. Nu stan, de är sol - livet.



att vara stark

Grattis kära morfar på din 84års dag, du betyder väldigt mycket. ♥

"Om jag skulle säga att jag inte orkade skulle jag inte gå en meter"

only hope

Låten jag har i sångläxa just heter Only Hope - Mandy Moore och vill helst bara lyssna på den på repeat dygnet runt. Den är verkligen så fin. Till alla er där ute som inte sett filmen "A walk to remember" se den. Även ni som inte fattat något tycke för klassiska kärleksfilmer, detta är en film som berör. Denna dag hade jag lovat mig själv att vara produktiv och har faktiskt hunnit med väldigt mycket. So im proud over ma self. Imorgon väntar mycket musik större delen av min "skoldag". Vilket lär bli kul! Sedan åker jag ut till djäkneböle och firar morfar som fyller år! Mysmys.
 
 
 

Rather be done with it



Sitter just nu och äter frulle. Idag och imorgon är det utvecklingssamtalet dagar på min skola. Så jag är praktiskt taget ledig. Idag har jag mitt utvecklingssamtal och imorgon har jag kör prov samt rep med projekt. Så det är inget jag klagar över faktiskt. Tog sovmorgon idag kände att jag behövde det. Trots att denna helg varit lugn är jag så slut efter den!! Men idag ska bli en produktiv dag minsann.

Million pieces



Hade ridning imorse, efter det åkte jag och övningskörde med pappa. Det är faktiskt himla kul att köra bil när det går bra! Hahha.. jag körde iallafall runt vid musköten och kvarteret där. Fick typ panik när det var en bil bakom mig så fick såklart motorstopp.. piiiin. Vid tre cyklade jag in till stan och där jag träffade Signe. Vi gick runt ett bra tag tills allt stängde typ lol, då satte vi oss på Max och käkade middag - nirr. Hade egentligen lite oklara planer för kvällen men att det tillslut blev BJ leftovers från igår och serier klagar jag inte ett dugg på. Ha en fin lördag!

the daily outfit thing

Japp jag stod och posade lite halt awkward idag när grannarna var ute på deras gård. Hursom helst fick jag ett bra dagens outfit bilder. Kände för att va lite extra fashion idag så varför inte ta ett par bilder i vår vädret? Haha lol, känns så lame att ba "åh kolla allihopa visst var jag fashion idag med min coola outfit" - men sånt här tycker jag är så himla kul att se andra posta på deras bloggar så jag bjuder på det.
 
 Jacka/Ellos - Tröja/Bik bok - Jeans/Gina Tricot - Svarta skor/Dna (ej med bild)
 
 

reload

Har precis kommit hem från träningen som vi byggde en massa på. Jag är så otroligt stolt över min finfina byggrupp och vi hade verkligen en härlig och framgångsrik (lol nico) träning idaaag! Nu har jag fikat lite kvällsfika och de blev nästan lika mumsigt som dessa arkivbilder. Äppel och bananbitar, yoghurt och branfalkes och lite jucie till det - perfecto. Det är typ det bästa som finns, att äta efter träningen ♥

På bussen in te stan


Lol rubriken. Är nämligen på bussen in till stan men ska till skolan. Iallafall solen skiner trots några moln på himmelen. Hela Umeå har på endast cirka tre dagar gått och blivit vår!! Och man ska aldrig någonsin koppla av när det helt plötsligt blir vår i mars.. (om man bor i Norrland) eftersom att det är ungefär 70% chans att det börjar snöa i april igen. Men så länge som det här kanon vädret varar kommer jag verkligen försöka njuta.


I kill glants

Tisdag, denna dag har faktiskt varit försvånansvärt bra. Fick tillbaka en inlämmning som jag blev riktigt nöjd med, franska desutom!! Annars har jag väl liksom haft en bra dag och vart på glatt humör. Det är ju alltid trevligt med en sådan dag. Nu ska jag precis dra iväg på träning och idag står gymnastik på schemat! Handståenden, rondater, handvolter bara att köra. Blir kul nu är jag taggad på att bara fortsätta med att rocka loss och ha lika kul som jag haft denna dag.


B ma Queen today, tomorrow and forever

    
Ja denna gudinna förgyller min måndag. Okej känner mig faktiskt så stolt efter som jag precis gjort klart min franska läxa, pustar ut lite iafa. Nu ska jag byta om till mjukiskläder och titta på ett avsnitt av gossip girl som jag börjat ta i kapp igen. Är uppe i mitten av säsong tre nu och är så kär i både Nash och Chuck... "Ack ung kärlek så skör". Hahah nemen dom är ganska lovely faktiskt. Annars händer inte så mycket i mitt liv, imorgon har vi projekt på morgonen ser fram i mot det! Kul att få spela och jamma loss liksom. 


Sportlov sammanfattning

Hej! Hoppas ni som haft sportlov denna vecka haft ett bra lov. Själv kan jag säga att jag är väldigt nöjd. Har i princip sovit, umgåtts, den större delen av lovet och det har varit riktigt härligt faktiskt. Åkt lite slalom, haft friendship reunion, ätit massa god mat, haft sleepovers både spontana och planerade (det där lät lol, men vet inte annars hur ja ska förklara det) köpt ny kameran(!!!) och denna förtjusande afton har jag lagat tacos med nå härliga bruds. Var faktiskt ett väldigt bra avslut på detta lov. Ska ta och sova nu had gemu 8.25 och då var man tillbaka i verkliga livet skönt eller oskönt? Jag ser både för och nackdelar. För om jag ska va ärlig är jag inte the biggest fan och school, men tycker min skola är mysig och har ändå kul där - sedan är det alltid skönt med struktur och rutiner. Vilket jag vart väldiiigt dålig på de senaste halvåret.. Va e de med gymnasiet och lasyness??!! Det kan inte BARA VARA JAG? Har typ blivit ett lat litet segt mullverdjur som helst lägger mig i sängen och kollar insta/snap/Facebook efter skolan. Ah lite text fick ni där, sov gott nu alla vänner.
 





Sista bilden postar jag för att hylla min vän Amanda för utomordentligt tjusig kvällssnap, nu taggar vi skola 4life.

There's to much mentally gold we waste

Jacka/Hööks - Jeans/Dr.Demin - Skor/Dna

sparar i minneskortet

 
I måndags hämtade jag äntligen ut min nya kamera! Lite antiklimax var det ju dock när jag insåg att jag glömt fixa nytt minneskort, heh. Men har fixat det och hunnit testa kameran lite smått nu - den är underbar!! Idag bjöd mormor och morfar mig och mina syskon på finlunch vilket var himla trevligt och mysigt. Vi åkte till Brännlands Wärdshus och kameran fick hänga med. Jag hade tänkt fotografera den riktigt goda maten, men var tyvärr för hungrig så de får väl bli någon annan gång ni får läckra mat bilder. Haha lol. Men tog ett par fina bilder ändå som jag tänkte var kul att ladda upp nu, vi hörs.

RSS 2.0