det är sista helgen

Hallå där! Igår gick jag på stan i det fula och regniga vädret med Agnes. Inköpte en nya mössa och ett par svarta jeans till idag. Kanske lägger ut en bild på vad jag ska ha på mig ikväll om jag hinner. Var iallafall trevligt trots vädret och det slutade med att vi satte oss på Wayne's och fika. Lite senare kom också Daniel in till stan och vi drog hem till Agnes och lagade tacos. Lite senare satte vi igång en skräckis (the blair witch project) och det ledde till att jag låg intryckt mot väggen med kuddar och en filt högsta hugg. Men som tur avslutade vi kvällen med att sätta på Wild child, vilket lugnade mig lite. Haha jag är världens mes när det kommer till skräckfilmer! Stört skön kväll iallafall, härligt att få snacka av sig och ba vara lite.


We were born to break the doors down

Var ute i snöstormen idag och gick en promenad. Vilken krigare alltså! Kunde boksavligen inte se vägen ett tag när det blåste och snöade som värst. Men det stoppade inte mig inte. Sedan när jag duschat och ätit middag åkte jag in till stan med la familja och nu har vi precis kommit hem efter att varit på bio och fikat på waynes. Vi såg filmen "The Hobbit" som jag skrev tidigare och den var verkligen gryym! Jag har sett dom tidigare sagan om ringen filmerna (eller hela första filmen och hälften av de andra två) och jag tyckte den här var tio gånger bättre!

it's the most beautiful time of the year

Julen har flygit förbi och jag känner mig riktigt glad. Firade den med både familj och släkt. Den senaste veckan har jag bara tagit det lungt hemma och gått på stan lite. Grymt skönt kan jag säga er! Det är verkligen guldvärt lov minsann. Nu sitter jag på mitt rum och leker lite med webcamen och kikar runt på lite bloggar. Ska dock gå och spela något spel eller så nu med farmor, eftersom att hon och min faster och min lille kusin på 6 månader - åker hem till Gävle på söndag. Så måste ta vara på tiden! Imorgon ska jag också gå också se biofilmen "The Hobbit" med hela tjocka släkten, taggar!

colors and promises

Imorgon är det julafton! Vi har de senaste dagarna städat, pysslat, handlat, lagat mat och julgodis här hemma. Det känns alltid så overkligt för mig dagen före julafton. Tänk att tiden går så snabbt nyss var det augusti typ. Okej kanske inte men tiden rusar liksom iväg och nu är det plötsligt jul. Herrejesus. Jag taggar och är nervös som alltid. Nu blir det efterrätt och spelkväll med familjen - som det ska va alltså!
 

We are the kids with hungry hearts

NU ÄR DET JULLOV OCH JAG ÄR FAKTISKT HIMLA GLAD. WEEEEHHOOO! det är bara så härligt och asnice så nu får ni en partygif som jag gjort dagen till ära. Gulligt va! Nemen ha en underbar dag nu. Ta och träffa en vän, ät en massa gott och drick en julmust så blir du nog lycklig. Hoppas att inte jorden går under för nu är livet väldigt bra. Puss och kram

It's 4 am and I think I might loose it,

Hallå där! Sista skolveckan har rusat förbi. I går hade jag min absolut sista julkonsert med musikklasserna, kan ni förstå vad sorligt ändå, efter 6 års tid med julkonsert varje år. Det kommer känns så tomt nästa jul. Det blir liksom inte jul förrens man haft den här julkonserten. Idag hade vi trippelboll på skolan också, vi förlorade alla våra matcher men jag var gla ändå! Imorgon mina vänner går jorden under och imorgon går jag på jullov, passande! Ledig sista dagen på den jord, så himla skönt. Ska troligtvis fira det med mina poolare och äta något gott tänker jag göra också, FETT. Nu ska jag sova, rip!

tredje advent och lyckan har vänt

Avslutade denna kväll med ett bad efter träningen. Förutom att jag tittat ikapp alla avsnitt på årets julkalender och hela första säsongen greveholm idag, har jag skickat in min sista inlämmning och till veckan kommer jag att vara helt pluggfri! Kan tala om för er jag börjar slappna av mer och mer. På fredag går jag på jullov och om en vecka är det julafton, hur galet låter det inte? Det känns verkligen härligt med lov så att man äntligen få ta det lungt, slippa stressen och bara umgås med vänner och familj. God natt på er och glad tredje advent!

Utkast: Dec. 16, 2012



“Jag visste inte att änglar flög så lågt.“



What we do is innocent

Idag ska mina klass göra sitt sista lucia framträdande efter 6 års skolgång tillsammans. Hör ni hur det låter? Vi har växt upp tillsammans ju. Vi gick från små barn till stora töntar. Nemen det känns faktiskt sorligt. Ska ta och packa ryggan med lucia linnet, ljus, glitter, täckbyxor och en go mandarin. Sedan sätter jag min på bussen in till stan. Hare! Edit: Kul att jag och amanda sprang runt helt lost i vår egen stad och inte hittade. Vi missade lucia tåget, men när vi väl hittade dit fick vi stå och lyssna på vår klass för sista gången. Det var fint.

living in a winter wonderland

Idag är det den 14 december. Tio dagar kvar till jul, hur sjukt är inte det. Just nu sitter jag i ett grupprum med lite kompisar och bara tar det lungt! Fredag idag också, galet skönt. Ska troligvis hänga med sköna vänner då, men vi får se. Känns i allafall som att jag hoppar runt på moln just nu när jag nästan gjort bort all skola för terminen.

summer paradise - simple plan

Min längtan efter sommaren är stor. Men vintern är väl också fin. Jag önskar bara att det inte behövde var så jäkla kallt, dör faktiskt. Antar att det är det som gör vintern i och för sig, men ändå. En shortsdag hade ju inte suttit helt fel just nu. Next up: monday morning.

Above the clouds away from you

Hade uppvisning idag och det var så grymt kul! Jag kan inte säga att jag satte allt till hundra procent, men jag kan dära mot säga att jag hade det hur roligt som helst. Det är vad som räknas enligt mig. Nu har jag suttit här och ätit skumtomtar och kakor, jag menar det är inte den andra advent varje dag. Nu ska jag iallafall ta en dusch, plugga och resten av kvällen ska jag belöna mig själv med serietittande vampire diaries season 3 here we gooo! Tittade på några avsnitt i fredags hos agnes och det ser väldigt lovande ut.


 

vi tar en paus

Hello! Just nu sitter jag och degar på skolan med mina goda vänner. Har gjort bort ett matteprov idag och det känns sjukt skönt. Efter skolan ska jag också skicka iväg min no inlämmning och då har jag bara mina svenska arbeten och ett soprov kvar. Sedan får jag äntligen lov. Längtar ♥ Ikväll drar jag till Agnes för att nörda Vampire Diaries, taggelitaggtagg!

when you wish upon a star


Somnar nu med en förkyldning som går mig upp över huvudet och less, trött känslor ba. Matteprov imorgon är det som gäller, önska mig lycka till! Skolan är verkligen dryg nu, men det är den alltid veckorna innan loven. Får helt enkelt härda ut. Men vill så gärna ha mysigt jullov nu tack. I helgen ska jag på stan och handla julklappar med min kusin, längtar. Gonatt
 

The devils took over my mind tonight

Hoppas på fina drömmar, försöker skjuta bort alla tankar på plugget nu för tillfället. Behöver min vila. Det ända positiva med morgondagen är cheerleading träningen längtar.❥


plugga och pannkakor

Drar en vanlig standard med pannkakor och plugg såhär efter skolan. Blir hur gott som helst! Nu sitter jag i köket med alla böcker runt omkring mig redo att köra. Ute är det alldeles becksvart och det var det när jag gick hem från skolan också i och för sig, men ändå. Nu ska jag plugga och dö, vi sees!

nu är det december

Nu är det decmber och fullt av snö på backen! Faktiskt väldigt mysigt med all snö och december, jag gillar det. När det är mars och vi har ungefär tjugominus är det en annan femma. Men just nu är det iallafall toppen! Igår fyllde min lillebror elva år också, vi firade honom med presenter och kladdkaka på morgonen och sedan kröp vi ner hela familjen framför julkalendern. Än så länge tycker jag att den är rätt bra! Denna dag har bestått av cheerleading träning och atomfysik plugg. Har dock kvar massa skola.. så nu ska jag sussa så jag orkar med allt! God natt!

fall asleep is what you can do now

Somnar trött denna fredag man alldeles för mycket att göra och alldeles för lite gjort, men det gör vi imorgon god natt och sov riktigt gott. Det ska jag iallafall ta och göra! Love to the world and peace to the people. Goodnight sleep as tight. Nemen sweet dreams.
 

RSS 2.0