Sleepy head

Nu sitter vi i bilen påväg till fjällen! Och det var cirka 4 mil kvar till Fredrika, där vi ska tanka bilen. Blir skönt med en bensträckare! Somnade runt halv tre igår vilket inte var mitt smartaste drag, så ska försöka sova lite i bilen nu. Vi hörs bröder

Only miss the sun when it starts to snow

Hade skrivit värsta inlägget igår när jag varit hos tandlärkaren och publicerat dom otroligt fina instagram bilderna här nere. Men då har såklart texten av någon konstig anledning inte kommit upp på bloggen. Soooo sad. Anyway, här får ni lite att läsa iallfall. Drar iväg till fjällen imorgon bitti. Så om jag är duktig på att packa och skriva klart ett skolarbete nu kanske ni får ett inlägg in tha morning. Kommer hem från fjällen på måndag någon gång, så om jag inte hinner fixa med tidsinställda, eller bloggar från mobilen - hörs vi då! Nej nu ska jag ta tag i denna recension som skulle varit inne igår.

And you let her go


Feeling kind of crazy

Var som sagt och tränade efter skolan idag med Sanny och Amanda. Vi körde helt ärligt värsta köttar passet. No joke. Kom iallafall hem sedan och hann inte göra så mycket innan jag käkade middag med mamma och min kusin. Just det, min kusin är på besök hos oss! Hon bor egentligen i USA. Men är i Italien och studerar nu i fyra månader och nu när hon fick "påsklov" kom hon och hälsade på hos oss. Det är jättekul för hon kommer följa med upp till fjällen också. Åh det ska bli så skoj, på fredag åker vi juuh!

Right back

Måndag, och tre dagar kvar sedan påsklov! Wey så himla skönt. Har franska och musik kvar sedan får jag äntligen sluta! Efter skolan ska ja träna och sedan blir det hem och äta middag, plugga lite osv. Nu ska jag ta och lära mig lite franska, vi hörs!!

Circles

Yoyoyoyoyo! Idag är fredago och har precis läst lite biologi, om typ en timme har vi nationella labben. Kände för att vara lite prepared. Annars händer inte så mycket, längtar bara tills skoldagen är slut.


remain strong

Sov inte alls många timmar inatt, så har bokstavligen gott runt och känt mig som en levande zombie. Men dagen var bra ändå och jag har varit glad. På speltimmen idag hade vi uppspel och det kändes väl helt okej, känner mig grymt taggad på grubberevyn nu alltså! Sista lektionerna på skolan var chill också och vi hade typ ingen lästid sista lektionen heller utan alla bara snackade, har en fett skön klass. Känns helt ärligt tragiskt att sluta nu till sommaren och ba hejdå, tänkte på det idag i skolan och då vart jag lite sorgsen. Kommer så böla på skolavslutingen, undrar om det ens är värt att jag har något smink. Hahah, nog om det. Det blir såklart skoj med att börja på gymnasiet till hösten, ny skola, nya människor osv. lite som en nystart! Men först så ser vi fram emot ett fett nice skönt asballt sommarlov. Och nästa vecka är det förfaen påsklov! Grymt det kommer bli alltså. Jag ska dra till våran stuga fjällen första helgen med familj och kusiner, fira påsk, åka slalom, bastu, grilla - låter ganska underbart va?!

i wouldn't mind to dream that dream again

Hallihallå i stugan. Lol, va töntigt jag är. Vi har iallafall gjort bort nationella, det känns så jäkla skönt. Nu är det bara labben på fredag kvar, sedan är det inge mer no-prov osv. Härligt, härligt! Idag slutade vi extra tidigt för sista lektionen blev inställd och jag har annars ett jättelångt hål efter lunch. Så det var iallafall najs de. Jag och Amanda käkade lunch hos henne och chillade. Kom hem för en liten stund sedan och skulle egentligen åkt in till stan med Amanda och Tea, men jag pallade inte. Nu när jag gick hem fick jag helt stört ont i magen också. Borde egentligen läsa klart boken vi läser på engelskan, plugga franska glosor och göra lite matte. Men nu ska jag mysa och se på sista säsongavsnittet (kan man säga så?) av pretty little liars. Anyway, later mates.

san francisco says hello

Förra lördagen gick jag på stan med Tea. Vi kollad mest runt i affärer och fikade på stationen. Jag hade inget busskort som fungerade (riktigt dåligt att dom tagit bort sms-biljett) så vi bestämde oss för att promenera och det var riktigt fint väder faktiskt. Mina fingrar var dock nästan bortdomnade när jag kom hem men de vare värt, vi stannade och fotade på vägen hem. Bilderna vart superfina! Dom kommer väl upp inom en snar framtid också.

good work pays well

Hejsvejs, på tisdag väntar nationella biologi. Så de kommande dagarna blir det plugg, plugg och mera plugg. Känner mig stressad och nervös. Jag hoppas verkligen det går bra! Tog precis en liten paus från plugget och gjorde mig en god smoothie (utan glass julia!!), weho. Nu vet ni iallafall vad jag sysslar med dom kommande tre dygnen. Vi hörs när plugget lugnat ner sig, och till alla som ska göra nationella på tisdag - lycka till!

we're walking we're walking

Jag är så himla less på skolan, vill allra helst ha sommarlov nu på en gång. Det skulle bara vara så stört underbart. Men antar att det är nu jag ska hålla ut. Har iallafall No-nationella nästa vecka och känner smått panik inside.. ska läsa lite nu och bli lite smartare iallafall. Men jag undrar hur de tänker, för om vi ska kunna hela biologikursen utan till måste jag bara läs 423 sidor. Livet känns mer än älskvärt vänner (plz save me somebody, #kulattjagintelästnått, #lol, #sad, #saruman, #gollum) jag är mycket medveten om att jag gjorde hashtags, men det är det jag lever för så deal with it. Piz


you would not understand the feeling

3791832944_5b1a080dd5_large
Det var blåbärshoppning på ridskolan idag och jag red banan felfritt! Kändes riktigt skönt faktikst och jag tycker dessa tränings tävlingar är superbra, det blir som en bonus lektion. Sedan är det himla roligt också. Ska njuta av fredagskvällen nu och se på film, en myskväll helt enkelt.

piggelin och kalle blomkvist

Det är sjukt härligt att ha lov, men samtidigt är det så drygt eftersom att man har en massa tid och då förväntas man att använda den tiden till bra saker - som t.ex. plugga till nationella. Men tyvärr jag har inte öppnat min kära biologibok än, trivs mycket bättre med att käka piggelin och lyssna på kalle blomkvist med lilla syster. Nu ska jag dock ta och städa mitt rum samtidigt, förhoppningsvis blir det lite roligare att plugga i ett ny städat rum..

open tvåtusentreton

Så jäkla taggad! Och alla mina bästaste kompisar ska gå fett naiz. Det kommer bli space:at

they told me you were strong, well i'm stronger

Godmorgon! Igår var jag och åkte slalom med familjen i Agnäs, riktigt skoj faktiskt. Vi började prata om att åka upp till stugan i fjällen på påsklovet och jag hoppas verkligen vi gör det, så himla mysigt där. Nu har jag precis vaknat och ska gå och äta frukost. Sätter nog på ett pll avsnitt för att vakna också. Ska sedan iväg på extra matten klockan nio, bluh.

14.35

Var på extra matten imorse, sedan gick jag hem och fixade lunch. Jag gjorde hamburgare och det vart faktiskt supergott! Nu sitter jag och tittar på project runway. Klockan tre ska jag ta bussen in till stan och bli sminkad på the body shop. Känns lite nervöst, men det ska nog gå bra. Vi hörs senare!

make each day count.

Cutest-boy-ever-first-crush-handsome-hot-leonardo-dicaprio-smile-favim.com-102023_large
Tumblr_mj068wrddx1s72cxno1_500_large
Tumblr_miwvdirqlc1qj70y1o4_500_large
Tumblr_mix5na5ehz1ro48q1o1_500_large
113647391474dec346l_large
"It's been 84 years, and I can still smell the fresh paint. The china had never been used.
The sheets had never been slept in. Titanic was called the Ship of Dreams, and it was. It really was."

Gissa vilken film jag ska se ikväll? Åh, det är verkligen en underbar film♡
 
 
 

vi går mot våren

Bloggandet den senaste veckan har varit usel. Och har faktiskt inget att skylla på, har bara inte riktigt haft lust eller tid. Men nu är det äntligen sportlov och mars! Min helg har varit väldigt härlig. I fredags var jag hos amanda och såg film med lite vänner, grymt mysigt. Igår gick jag på stan med Agnes, köpte en skinnjacka och ett par jeans. Vi åt middag hos mig och sedan for vi på teaterföreställningen "utbrott" den var verkligen bra, men väldigt läskig. Hursom, vi överlevde iallafall och åkte sedan hem till mig, såg på serier nästan hela natten och hade det mys!

RSS 2.0