What's hiding under your skin

Hej på er allesammans! Nu har det gått lite mer än en vecka sedan jag sist skrev. Och de senaste dagarna har jag jobbat, hängt med vänner och typ varit sjuk. Är verkligen så less på förkyldningar vad är vitsen ens? Ser den verkligen inte. Förra helgen befann jag mig även i Vasa med Hanna som jag skrev tidigare. Vi tog färjan över och bodde på hotell, festade, samt träffade lite nytt folk. Helt klart den spontanaste resan jag gjort denna sommar. Resan var både innehållsrik och rolig, inget jag kommer glömma i första taget! Nu ska jag försöka ta tag i denna dag, kom precis hem från jobbet och är ledig tills måndag. Så skönt verkligen. Hoppas alla får en kanon lördag! 



Hur mår man bra?

Enkel fråga men det finns dess värre inget vidare enkelt svar på den. Alla mår vi bra av olika saker. Men jag skulle nog vilja påstå att nyckeln till att må bra samt till att kunna känna lycka, är att lära sig uppskatta de små och fina detaljerna som sätter guldkant på vardagen. Vi lever tyvärr i en väldigt negativ och tragisk värld. Det finns många saker jag själv skulle vilja ändra på samt förbättra. Bara det sjuka att vi ibland kritiseras eller ställs inför orättvisor i samhället på grund av att vi kommer från ett annat land och kanske bär en annan hudfärg? Eller för att vi kanske inte bär samma "snygga" märkeskläder/märkesväska? Konstant kommer det upp frågor om tid eller pengar. Frågor om vad som känns värt eller ovärt. Vad ska man egentligen lägga ner sin tid och energi på? Jag har på senaste lärt mig att det är så viktigt att man lär sig att kunna disponera sin tid och energi rätt. Man klarar inte av att hålla sig uppdaterad om exakt ALLT som händer på sociala medier eller runt om i världen. Se det som när mobilen laddar ur och dör på grund av att batteriet tagit slut. Det är typ exakt så med dig och din hjärna. Du har verkligen bara en viss mängd energi att ta ifrån och när den tar slut måste du ladda batterierna för att orka med nästa dag. När livet känns extra tungt och man knappt finner en ork till något är det viktigt att stanna upp och andas. Vänd dig till din familj, vänner eller andra som du känner har tid att lyssna och ta till sig så du får lätta på hjärtat. Man får klaga på livet och känna att allt känns skit kanske rent utav kasst. Men allt är inte det. Du har ju dina nära och kära som bryr sig. Dom som stöttar dig till hundra procent och har din rygg när det kniper. Dom som med ord och handling förklarar hur mycket du betyder för dem. Det gäller bara att stanna, andas och se sig om kring. Ifall platsen du står på känns dyster och tråkig skulle jag vilja föreslå att du ser till att besöka en annan plats. Gå kanske bort till främlingen där borta vid parkbänken och föreslå att ni ska ta en glass i solen bara för att du tycker personen verkar så glad och trevlig. Vem vet ni kanske blir vänner för livet? På riktigt. Har ni tänkt på möjligheterna som väntar runt hörnet?
 


Semester nån dag


Just nu sitter jag i bilen på väg till Betness. Tyvärr inte i bilen på bilden men det funkar ändå. Kommer hem imorgon någon gång. Ska bli skönt med lite semester! Om ändå vädret kunde ta och tagga till lite också man skulle verkligen må så bra av lite D-vitamin och en solbränna alltså, helt ärligt.

First; feel good about yourself



Idag var jag inne på stan och växlade lite kronor till Euro. Flyr nämligen landet nu på fredag och åker till Vasa över helgen med bästa Hanna! Ska bli kanon kul faktiskt är så taggad. Hoppas bara man hinner friskna till innan det, blir o preppa med te och halstabletter i några dagar. Efter jag varit förbi Forex och växlat pengarna mötte jag upp Ellen och vi satte oss för att fika på den nya espresso house uteserveringen jag nämnde tidigare. Det var verkligen supertrevligt. Så perfekt ställe för uteserveringshäng/mys så här på sommarkvällarna!

Psykiskt välmående

 

Hej på er alla fina läsare. I det här inlägget tänkte jag skriva av mig lite om psykiskt välmående. Ett ämne som i dagens samhälle är väldigt aktuellt men också i många fall väldigt tabu belagt. Många ungdommar i dagens samhälle mår faktiskt till och ifrån psykiskt dåligt. Personligen så har jag själv väldigt lätt för att "gå in i väggen" och inte finna någon ork till att umgås med familj eller vänner. Dom känslorna har jag levt med i nästan hela mitt liv. Jag har helt enkelt väldigt lätt för att isolera mig från min vardag och folk runt omkring mig. Låter detta helt sjukt? Eller är det något du kan känna igen dig själv i? Oavsett vilket är det så himla viktigt att vi faktiskt respekterar folk som mår dåligt eller har mått dåligt för den delen. Men detta är såklart ingen lätt fråga att ta tag i. Eftsom att om man kollar statistik mässigt går de allra flesta ungdommar mellan 16-18 år igenom en fas då de faktiskt mår lite sämre. Vi är liksom mitt i en fas då man börjar bli allt mer vuxen och det ställs allt fler krav på en. Saker man förväntas göra och mål man förväntas uppnå. Det är så viktigt även här att kunna respektera att vi alla är olika och vi alla har olika mål i livet. Så till den centrala frågan: "Hur ska man då göra för att respektera andra?" Jo, kanske den viktigaste tesen är såklart snacka inte skit bakom andras ryggar, dra inte ner andra människor, peppa varandra och glädjs åt andra människors framgångar! Det finns inget värre tycker jag än när människor klankar ner på varandra, för det hjälper verkligen inte till i den hära psykiska välmående cirkeln. Så här lätt är det egentligen. Vi alla har en viss mängd energi att ge utav och för att kunna fortsätta blomstra behöver man få lite tillbaka. För att göra hela den här processen lättare skulle det verkligen underlätta ifall man började använda sig av det energiutbytet som är gratis. Till exempel ett leende till personen på andra sidan gatan, önska butiksbiträdet en bra dag eller varför inte fråga om personen på Ica som nyss tappade ut alla sina småpengar vill ha hjälp att plocka upp dom? Det är egentligen så mycket enklare än vad man tror.


 
 
 

Espresso house




Hej!
Igår kväll får jag in till stan vid sju och mötte upp Ottilia för en väldigt spontan middagsdejt i Sf-parken. Vi hade med oss filtar och hann fånga det sista av kvällssolen, så det blev en himla mysig stund. Efteråt gick vi för att leta upp ett café där man kunde sätta sig o ladda mobilen, samt köpa kaffe. Men tyvärr så stänger de allra flesta baristor i Umeå väldigt tidigt. Så tråkigt tycker jag! Speciellt så här på sommaren. Då vill man kunna sitta ute och njuta av kvällen så länge det bara går. Vi gick iallafall förbi Waynes en sväng och senare åkte vi hem till Agnes med en bukett egenplockade blommor för att vi är världens finaste vänner (haha). Där såg vi lite film och jag halsade typ helt seriöst 3 koppar te. Min hals måste verkligen bli bättre innan fredag detta håller inte!! Som tur var känner jag verkligen att min förkyldning håller på att avta. Håll tummarna för mig nu, så blir jag nog snart frisk på nolltid.
 
OBS. Jag upptäckte Espresso House's nya uteservering igår precis vid Indiska på Renmarkstorget!! Det var tyvärr dock också stängt igårkväll..

Vem är det som håller på att ringa hela tiden





Hurra till bästa jag som börjat uppdatera mer här!! Den här helgen har flugit förbi väldigt snabbt, samtidigt som den varit lång. Jag har hunnit hänga med massa bra människor och gjort en hel del skojiga saker. I fredags hade Ellen 18års fest vilket trots min hals blev en succékväll. På lördag åt jag sedan frasses mat i en lägga på grisbacka med Ida och Maja. Det blev så bra faktiskt trots den kanske lite för galna äventyrligheten mot kvällen. Ikväll har jag inga direkta planer men nu under dagen har jag verkligen tänkt ta igen mig. Typ se en film och bara mysa, jag behöver det!

If you're still bleeding you're the lucky one's.

 
"..Because the most of are feelings they are dead, and they are gone."

Sjukdomar som aldrig försvinner

Idag vaknade med världens klump i halsen typ och som grädden på moset hade jag såklart försovit mig 30 minuter. Fick skynda mig så gott jag kunde och sedan fick jag som tur var skjuts in till stan. På stan mötte jag upp mina kusiner för rep inför morgondagen. Efter det blev det en lunch på stan med Agnes och vi hann även kolla runt i lite affärer. Köpte mest nödvändigheter inför imorgon. Så nu har jag en komplett outfit bestående av: svart klänning, svart blazer med skinndetaljer och ett par svarta ballerina skor. Känner mig väldigt nöjd faktiskt. Vill ändå känna mig fin och representabel imorgon.

Man lever bara en gång

 
Godmorgon/God eftermiddag! Denna här dagen har verkligen endast besått av slappande hittils. Läst lite bloggar och lyssnat på podcasts - vilket för i övrigt är typ det bästa. Mina planer för dagen är att hämta ut ett packet som kommit med posten och fixa lite saker hemma. Jag är verkligen sugen på att träna, men känner mig verkligen inte hundra procent frisk. Och vill inte dra på mig någon rejälare förkyldning direkt. Varför blir man alltid förkyld på sommaren egentligen? Sjukt ovärt.
 
 

Världens godaste ceasarsallad



Hej! Jag kom nyss hem från stan och ska byta om snabbt innan jag beger mig. På stan åt jag lunch med min mammi och sedan inhandlade jag lite nya kläder vilket var både efterlängtat och välbehövligt. Har varit så duktig på att spara pengar nu, så kände att jag kunde unna mig!! Kan möjligen fota plaggen och lägga ut lite senare om det skulle önskas. Men får se senare. Nu måste jag börja göra mig i ordning, vi hörs! 

måndagsfix

 
Till veckan är jag ledig några dagar vilket jag tänker ta vara på i minsta detalj! Så himla skönt att få sova ut och planera dagen utifrån humöret. Nu ska jag alldeles strax bege mig in till stan för lite ärenden och klockan 15 ska jag på ett möte. Ikväll vankas det lagkväll med förra årets famous och det ska bli kul! Ser verkligen fram i mot att träffa alla igen! Blir verkligen konsigt när man går på sommarlov från cheerleadingen eftersom att man är så van att konstant vara en del utav varandras vardag. Ha en fin måndag allesammans!

Sommarlov









Bilder utan inbördes ordning från ett hittills fantastiskt sommarlov. Jag mår som fisken i vattnet och det kan verkligen bara bli bättre just nu. Så himla glad och tacksam över alla fina människor jag har i mitt liv. Kände bara att jag behövde skriva ut detta för folk är verkligen bäst ❤️.

RSS 2.0