Tisdag - Tre dagar kvar och Podcast tips!

Hej på er alla fina! Idag är det tisdag vilket betyder cheerleading för min del. Det betyder även att det är tre dagar kvar tills vi får höstlov! (Wiiii, vad man taggar) Kom hem från skolan för ett tag sedan och ska alldeles strax bege mig till hallen, ska bara få i mig något att äta först. Helgen som har passerat var både trevlig och lugn. Hann både med myskväll på fredagen och middag + lite dans på corona på lördagen. Vaknade med relativt mycket söndagsångest som vanligt, hade tänkt plugga. Men dagen spenderades istället framför datorn sökande efter massa backstory om Beyoncé samt lite släktforskning om henne och hennes familj. Detta gjorde jag samtidigt som jag lyssnade på en podcast som min pappa faktiskt tipsade mig om, avsnittet jag lyssnade på handlade om en närstuide om Beyoncé och det fenomen hon blivit inom musikbranschen idag och vilken slagsförbild hon även är för dagens främst unga popartiser. Det är en helt ny podcast som heter "Gradvall" som är producerad av Sveriges Radio. Verkligen så intressant! Dom intervjuar även kända svenska artiser såsom b.la. Seinabo Sey och Zara Larsson om hur de anser att Becyoné är en sådan "front figur"  men även en stor inspirationskälla för så mycket av den nya popmusiken som produceras idag. Hett tips!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0