Hello Hi




Alla som sett Melodifestivalen fattar att rubriken hör till en av världshistoriens bästa låtar. (XP) hursom helst!! Kom hem från träningen för ett bra tag sedan, men har ännu inte hunnit duscha. Har fikat, packat väskan inför morgondagen eftersom jag tänkte vara duktig och fara på gymmet efter skolan. 24 dagar kvar till DM nu och varenda dag räknas! Lol, men fick banne mig något motivations ryck idag. Har på senare tid verkligen börjat inse att jag mår betydligt bättre av att syssla sätta mig själv. Sätta upp mål som jag kan sträva efter, så att jag kan utveckals istället för att stå stilla. Och här pratar jag inte bara om träning, utan life in general. Ta till exempel plugg. Ibland kan jag ha kommit in i verkligen sämst pluggperioder då man bara skjuter upp det mer och mer. Men tro det eller ej, det är så himla skönt att bara få det bort gjort. Och man behöver inte alltid heller skriva A i allt. Faktum är att jag tycker det är så skönt att lämna in en halv dan uppgift och kanske få ett D. Det kan jag faktiskt gå runt och känna mig meganöjd med, för jag lämnade in uppgiften och jag slutförde det! Även fast det kändes jobbigt och trögt, nu har jag det bortgjort liksom. Bara att plugga mer nästa gång, om jag nu vill ha ett bättre betyg. Jag tror att många ungdomar idag faktiskt strävar efter väldigt höga betyg och ibland glömmer bort att det inte är betyget som avgör din framtid eller dina kunskaper. Det är trots allt bara ett bokstav på ett papper och det viktiga är att man klarar skolan. Sedan är något jag ser som en värdig merit i CV:t också att man alltid försöker och alltid gör sitt bästa. Alla har vi olika mycket fallenhet för olika saker. Det kan handla om allt från intresse till vad man haft för förutsättningar. Jag tycker bara att skolan borde börjas ses allt mer som en plats för lärande och inte tävlande. Det kan man få syssla med på fritiden om det är ett intresse tycker jag.
 
Nu blev det mycket text här, skönt att skriva av sig dock.
 

Kommentarer

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0