Att ständigt vara uppkopplad

Hej på er allesammans! Tänkte passa på att skriva en liten snabb update medan jag just nu sitter och väntar på Holly på ett fik i stan. Har de senaste dygnet varit utan en mobil, eftersom jag var så klantig och tappade den i marken efter träningen i tisdags. Så går det när man alltid är påväg någonstans och är stressad. Men det tokiga var att jag inte ens var stressad, utan skulle bara helt casual böja mig ner för att låsa upp cykeln och mobil som då låg i min jackficka gled smidigt ut och landade på asfalten. Yay. Stod typ och stirrade på mobilen i 10 minuter innan jag fattade att skärmen faktiskt var sprucken. Hursom helst så har jag lyckats överleva utan min mobil på senaste och det har faktiskt fått mig att reflektra kring hur beroende man är av den och hur beroende man är av att alltid va uppkopplad. Istället för att lägga i från sig mobil och va utan den en timme per dag iallafall. Och sedan självklart inte hålla på med den när man vistas i sociala sammanhang som tex då man äter lunch, umgås med sina kompisar, är på en lektion eller på ett möte. Jag tror ändå att det kan vara så nyttigt att försöka hitta dessa små luckor i vardagen då man lägger i från sig mobilen, bara för att leva lite i verkligheten och koppla bort den digitala världen. Det här är något jag garanterat kommer försöka tänka på då jag får tillbaka mig telefon. Tror faktsikt många kan känna igen sig i detta, vi är alltid uppkopplade. Det är en fördel eftersom det ger oss ett betydligt större kontaktnät en vad vi annars skulle haft. Men också en nackdel för man lätt blir avskärmad av folk runt omkring en, i verkliga livet. Sen kan det vara skönt att skippa kolla mobilen när man prommernar till bussen. Bara rensa tankarna och ta det lugnt en stund, att andas och exsistera liksom.

Kommentarer

Lämna en kommentar om du vill/undrar över nåt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0